Friday, February 11, 2011

sekolah baru..kelas baru..

Assalamualaikum kawan-kawan,

Setelah 3 tahun berjuang merentasi sungai, bukit bukau, hutan belantara..tahun ni aku dapat bertukar ke sekolah baru. Dari SK Peta, Mersing, aku berpindah ke SK LKTP Ulu Penggeli, Kluang...kalo nak citer sekolah baru aku ni, sebenarnya aku dah biasa ke  Felda Ulu Penggeli ni. Masa aku sekolah menengah dulu selalu gak aku ikut kawan-kawan aku yang tinggal kat sini balik ke umah diorang. lagi 1, dulu tempat ni popular ngan lumba motorcross. so, selalula aku ikut abah aku tengok tournoment tu..

cikgu baru kat sekolah baru...emm..apa lagi..mesti kena pegang kelas..sebagai orang baru, aku terima je..lagipon masa kat sekolah lama pon aku kena pegang kelas jugak..kat sini aku kena handle Tahun 4 Arif..budak-budaknya tak ramai..26 orang je..misi pertama aku...HIAS KELAS..tujuannya, tak lain tak bukan nak ceriakan kelas..aku nak murid-murid aku berada dalam keadaan yang kondusif dalam kelas. bila diorang selesa barula semua rajin datang sekolah..belajar pun seronok.and the same time, aku rimas kalo tak buat 'deco-deco bersama eric' ni..sakit mata aku kalo kelas tak cantik.











 nila transformasi kelas aku..rajin anak-anak murid aku ni tolong aku menghias kelas..'cikgu, kenapa cikgu cat kelas kita warna ni?'...em..dengan selamber aku jawab 'pink untuk pompuan, biru untuk lalaki..'hihi..tapi sebenarnya....jeng...jeng...jeng....

Gabungan biru+pink menghasilkan warna persekitaran yang artistik dan estetika..mungkin tak ramai yang berani menggabungkan 2 warna ni tapi hasilnya dapat mewujudkan suasana yang harmoni dan damai.

No comments:

Post a Comment