Friday, October 7, 2011

si merak yang gagah

hari sukan tiba lagi..aku telah disenaraikan dalm kumpuln rumah MERAH..rumah merak...aku pon tak tau apa kaitan merah ngan merak..layan jelah..sebagai orang seni yang fofular kat sekolah i..aku gunakan kuasa yang aku ada utk membuat persiapan untuk perbarisan rumah sukan aku ni..hihi..nampak macam gila kuasa..tapi ada aku kisah..jom layan hasil-hasil kerja seni aku untuk sukan plak..

ni adalah bendera rumah sukan aku..aku letak gambar seekor merak dengan ekor yang panjang sambil ekornya melingkari obor..yang menariknya, kalo korang boleh tengok, kat badan merak tu aku tampalkan sequince..walaupon bendera untuk sukan tetap nak bling..bling kan?hahaa..


ni plak pembawa sepanduk..merah mak ngah...aku pakaikan topeng merak..tujuannya mengurangkan rasa malu tukang bawak sepanduk ni..hihi..


budak yang kacak ni plak di beri tugas membawa bendera rumah sukan..memakai baju melayu merah ngan topeng merak jugak..amik kau..merah menyala kat padang aritu gara2 rumah sukan aku...


untuk kejutan..aku tampilkan ratu merak aku..untuk pengetahuan korang masa perbarisan,ratu aku ni ditandu oleh 4 orang budak lelaki..huh!!berpeluh-peluh jgakla budak-budak tu mengangkat budak ni walaupun kecik je..


aku bersama ratu merak..
pemandangan belakang tu khemah rumah sukan aku..simple je..mcm khemah pengantin..sebab tu jugak khemah rumah sukan aku kalah..huhu..korang tengoklah betapa meriahnya budak-budak rumah sukan aku ngan props masing-masing...


eh..termasuk plak gambar aku..masa ni ngah buat props untuk buat tandu..em..rajin betol..anak sapala ni..

ni plak persembahan ringkas kat depan astaka..sebenarnya banyak lagi props lain..tapi tak sempat nak amik gambar...ada pedang..topi merak dan adala beberapa lagi item yang aku buat..apa-apa pun aku seronok sangat dan berpuas hati ngan persiapan yang dah aku buat...tapi yang best lagi sebab....


RUMAH SUKAN AKU MENANNNNGGGGG!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment