Tuesday, February 28, 2012

Kelas baru 2012

tahun baru tiba lagi..sesi persekolahan 2012 pun dah mula..tahun ni aku diamanahkan menjaga kelas Tahun 5 Arif..budak-budak yang sama tahun lepas...korang nak tengok tak transformasi kelas aku tahun ni...jom layan..

inilah keadaan kelas sebelum aku ubahsuai..ish..teruk gak kelas ni..takpe-takpe..kita tengok hasilnya nanti..

Ok..ok..sedia...SUPRISSSEEEEE!!!!!!!!!!

 aku buat sudut galeri..letak gambar-gambar budak-budak kelas ni..sudut ni aku buat kat pintu supaya sapa-sapa yang lalu kat depan kelas ni pun boleh tengok gambar-gambar diorang..kalo korang nak tau, kelas aku ni memang aktif ngan aktiviti sekolah..sebab tu banyak koleksi gambar diorang ni..


 ni plak sudut am..ada banyak maklumat tetang gejala sosial,buli..dsb..aku gantung kat bawah softboard kat depan kelas..


sudut bacaan..ada tikar getah.nak masuk bukak kasut..sempit sikit tapi masih bolehla kalau nak duduk baca buku kat sini..

 ni pandangan sudut bacaan tu..


kat sudut bacaan ni aku buat pokok..ala-ala membaca buku kat bawah pokok..


ni plak tempat letak penyapu n penyodok..takdela bersepah-sepah penyapu kat dalam kelas tu..


cermin tu adalah sudut hias diri..bolehla budak-budak ni tengok-tengok jerawat diorang...


lagi sudut hias diri..


info yang pelbagai dalam kelas ni..kertas mahjong kat atas tu adalah contoh-contoh rangka karangan..jenuh jugakla aku nak menulis..hihi



rak kasut..sila tangglkan kasut anda..paham!!!


sedikit nilai-nilai murni gantung kat pokok



 ni nak tunjuk langsir kelas aku..aku jait sendiri..meja murid-murid pun aku sampul cantik-cantik...cantik ke?


terselit plak gambar murid0murid tengah exam..kondusif betul kelas ni..hahha


papan hijau pun aku deco..letak kerawang kat setiap bucu..


itu sudut info kelas..ada jadual waktu, jadual bertugas, organisasi kelas, nama-nama guru yang mengajar..




sudut BM..kata hubung..kata sendi dsb..


 sudut BM lagi,,maklumlah aku ngajar BM kelas ni..so, banyakla info BM aku letak..


sudut anti-dadah..
 nila-nilai murni..
close-up sikit sudut info kelas...konsep rama-rama..Fuhh!!!siap gak kelas aku tahun ni...

13 comments:

  1. rajinnya cikgu.. berapa lama nk menyiapkan ni? sy nk letak sudut bacaan tp murid tahun 2 kelas hujung tu x tau la reti menjaga harta ke tidak. lgpun kelas kami tu laluan murid ke kantin, wktu rehat ada je yg menumpang baca tp x reti nk simpan, sepah2.. hilang lg tu.. x larat nk memesan.. nk gantung buku kt dawai tu, lekat ke guna penyepit?

    ReplyDelete
  2. dulu belajar kat uitm shah alam ke?? macam kenal jer...

    ReplyDelete
  3. salam cikgu... pd piring kertas tu cikgu tulis apa... cntik laa susumn kat atas cam tu....

    ReplyDelete
  4. Assalam,

    kat mana ye nak beli kerawang yang letak kat papan hitam tu?
    hehehehe

    ReplyDelete
  5. kreatif....jarang jumpa cikgu lelaki rajin menghias....syabas

    ReplyDelete
  6. a very nice excellent work dear

    ReplyDelete
  7. a very nice excellent work dear

    ReplyDelete
  8. Cantik..rajin cikgu..kerawang tu sgt kreatif..tahniah yer..sbb dpt mceriakn kelas tuk ank2 didik selesa belajar.

    ReplyDelete
  9. Cantik..rajin cikgu..kerawang tu sgt kreatif..tahniah yer..sbb dpt mceriakn kelas tuk ank2 didik selesa belajar.

    ReplyDelete
  10. Cantik kelas cikgu.. Sgt kreatif. Memberi inspirasi pada saya utk hias kelas 😊

    ReplyDelete